miercuri, 4 martie 2009

Concluzii după şedinţa cu bancherii - e bine de ştiut

TRAIAN BĂSESCU
-Sistemul bancar romanesc este solid si e capabil sa finanteze in continuare economia romaneasca
- Problema este retinerea la credite a companiilor si a persoanelor fizice
- Apelul meu extrem de serios pentru cei care nu au probleme de rambursare sa o faca (sa-si plateasca ratele la timp - n.r.) si sa o faca in timp util pentru a proteja sistemul bancar
- Vom analiza posibilitatea actiunii statului pentru ca cei care deliberat nu isi ramburseaza creditele sa fie stimulati sa o faca
- Am dorit sa informez principalele banbci din Romania despre cele discutate la Consiliul European cu privire la siguranta sistemului bancar european si la efectele crizei economice
- Nu fac niciun secret ca in perioada urmatoare evaluarile cu privire la deprecierea situatiei economice din Europa vor deveni publice.
- Fata de evaluarile din decembrie se vor da evaluari care vor semnifica o intarire a crizei economice
- Raman optimist, impotriva multor estimari ca Romania va avea crestere negativa, incurajat si de faptul ca bancile au capacitatea de a finanta Romania, raman pe pronosticul de crestere economica 1,5 - 2%
- Convingerea mea este ca vom avea crestere economica in 2009, impotriva pesimismului multora care privesc din afara
- Am luat nota de cateva probleme legate de legislatia in lucru in Parlament si am promis bancilor ca voi tine cont la promulgare de observatiile lor

MUGUR ISĂRESCU
- Gradul de reinnoire a liniilor de credit din sistemul bancar este mai mare de 90%, iar impreuna cu capitalizarile deja anuntate, intrarile de capital in sistemul bancar, sub forma de linii reinnoite si capitalizari, probabil se va apropia de 100%
- Cred ca testul unei perioade relativ dificile a fost trecut. In consecinta, la optimismul meu din nastere se mai adauga o bruma de optimism
- Vad cu suficienta speranta intrarea bancilor in proiecte de infrastructura sau in proiecte de investitii guvernamentale si o imbunatatire a capacitatii administrative in absorbirea fondurilor comunitare
- Cred ca in acest an suntem sortiti sa fim prudent optimisti pentru ca asta este spre binele economiei romanesti

2 comentarii:

Darael spunea...

Ma uitam la cine a participat si nu am putut sa nu ma intreb daca a fost o intalnire a bancherilor sau "Concursul cine zambeste mai fals si minte mai cu nonsalanta".

Dar asa se intampla cand e vorba de imagine.

Imagine.
Iluzii.
Manipulare.

Inca nu ati invatat aceste cuvinte ? Ar trebui sa invatati. O sa va scuteasca de multa suferinta aceasta invatatura.

Stelian Muscalu spunea...

hmmm eu sper la mai mult decat atat...