marți, 20 ianuarie 2009

Flanco închide 15 magazine...în viteză după Media Galaxy

Retailerul de produse electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo va închide până la sfârşitul lunii ianuarie circa 15 magazine, cu suprafeţe mici, din cauza scăderii vânzărilor, pe fondul diminuării consumului. În decembrie, Flamingo a înregistrat vânzări cu 10% mai reduse faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, întrucât consumatorii au cheltuit mai puţin, iar condiţiile de creditare s-au înăsprit.

Asta fiindcă tot mă întrebam ieri cine urmează după Media Galaxy...cine mai licitează, cine dă mai mult... 20 de magazine?



31 de comentarii:

sabina spunea...

parerea mea e ca treaba asta cu inchiderea urgenta a magazinelor vine din disperarea patronilor ca n-or sa mai aiba bani de nush ce fita.sincer,nu cred ca situatia este atat de disperata incat sa inchida 2 magazine in 3 zile...
Renault Romania a avut in 2008 o scadere de 31,8% fata de 2007(ca sa nu vorbim de anii precedenti),si continua sa aiba 43 de concesionari in toata tara,fiecare cu cate 2-3 show-room-uri!

Stelian Muscalu spunea...

stai un pic sa vezi ce va anunta si renaultul -
Renault a cerut, marţi, guvernului francez să asigure grupului acces la capital, prin credite cu dobânzi reduse şi atragerea de fonduri UE, pentru a rezista crizei din piaţa auto, avertizând că, în caz contrar, constructorul auto va fi nevoit să reducă investiţiile în tehnologie

sabina spunea...

nu mai zice,ca poate te trezesti cu cv-uri pe mail.zi doamne-fereste!
momentan nu s-a pus problema de a se inchide show-roomuri,cel putin din partea lor!

Anonim spunea...

dragaaa sabina!
cred ca renault este in parteneriat cu dealerii, pierderile mari fiind in carca acestora (chirii platite vinzi-nu vinzi, angajati platiti, etc). La altex vorbim de banutul lui bun!
In plus e cam nasol ca nu mai merge creditu' doar cu buletinu' ca nu poti sta cu o plasma doi ani pe stoc ca vine alta mai performanta si mai ieftina! Nu-i vad bine, nici pe ei nici pe altii... Pe cand, la cate rable cu10 ani vechime vedem pe strada, un autoturism poate fi vandut si peste doi ani fara pierderi foarte mari!
Parerea mea!

Stelian Muscalu spunea...

foarte buna teroia ta mutulik

Anonim spunea...

apreciez!

sabina spunea...

dragaaa mutulik!
ai foarte mare dreptate.cheltuielile mari sunt in carca concesionarilor,care de altfel au inceput sa ia masuri!restructurari!
dar in momentul in care nu vinzi pierderile sunt deopotriva si in carca renault-ului.de-aia mai au pe stoc masini din 2007.iar teoria ta ca pot fi vandute si peste doi ani nu e deloc adevarata!clientul mai are putin si te scuipa cand ii zici ca poate sa cumpere o masina in 2009 cu an de fabricatie 2007.de alfel cu niste discount-uri foarte mari!

Anonim spunea...

sabinaaaa,
am cumparat la servici in 2002 doua autoturisme nu mentionez intentionat marca, an de fabricatie 2000, tinute 2 ani pe stoc. Pentru ca au fost "vechi" si am cumparat 2 am platit 10000 euro/bucata. (pret de catalog ceva peste 16 mii). Mi-au oferit aceeasi garantie ca la msinile noi si pretul m-a incantat!
si nu i-am scuipat de loc. Masinile merg bine merci si acum.
Cred ca in Romania, daca ESTI COMERCIANT, nu tarabagiu, poti gasi o solutie buna.

sabina spunea...

mutulikkkk,
nu a zis nimeni ca toti clientii sunt la fel.si da,persoanele juridice nu se uita la asta.dar cum baza nu mai e in ele...
si te rog,sa nu mai continuam.daca nu as fi avut habar de subiect n-as fi scris nici o litera aici.:)

Stelian Muscalu spunea...

ei hadeti oameni buni nu va certati pe blogul meu :-)

Anonim spunea...

Parca tot aici spuneam ca o sa fie spatii libere gramada.

Ce se intampla este de inteles. Flanco nu aducea nimic in plus pe piata, nu convingea cu nimic. iar reclama... alllooo... cand ati dat bani pe acel strigat / urlet "bai, ce preturi mici" v-ati gandit macar 10 secunde ?

Nu cred; este un exemplu de antireclama. Parerea mea de consumator de seminte. Ups, dar eu ar fi trebuit sa le dau bani celor de acolo, nu ??? Deci parerea mea conteaza !

off topic: de ce "stedialis" merge spre linia de start ?

Anonim spunea...

inchei cu asta (a nu se intelege ca vreau sa am ultimul cuvant dar sabina a spus ca vrea sa incheie subiectul)
1. la firma mea as dori sa cumpar 80 de laptotp-uri si 80 de masini.
Lansez o licitatie la care imi vin mai multe firme de IT si mai multe firme auto.
Intre firmele de IT una imi ofera la super pret niste laptopuri din 2007. Refuz! (in 4 ani nu mai gasesc piese pt service, etc).
Accept ins oferta similara a unui dealer auto!
2. La cate masini "pe firma" sunt in Romania comparativ cu cele inmatriculate pe persoana fizica, cred ca acesta e un segment ce trebuie luat serios in considerare. Sa nu mai vorbim ca firmele sunt mai interesate de buy back si reintinerire flotei (avand in vedere ca sunt responsabile pentru viata angajatilor fata de familiile acestora), in timp ce persoana fizica tinde sa exploateze masina un termen mai indelungat.
Dar eu sunt doar un client si nu stiu cum merg afacerile astea!

sabina spunea...

eh,mutulik,te victimizezi.nu se pune problema ca esti doar un client
(steliat,nu ne certam,purtam o coinversatie)
iar persoanele fizice in momentul asta reprezinta un segment foarte important pentru partea de service.constructiile nu mai merg,transporturile nu,bancile nu...deci nu se mai cumpara masini ca acum un an,2,3.
nu stiu cum as putea sa explic sa ma si intelegi.

Stelian Muscalu spunea...

ei daca nu va certati m-am mai linishtit... argumente domnilor... asta vreau sa vad, discutii argumentate

Anonim spunea...

bun, hai s-o reiau, de data asta din alta perspectiva:
Am plecat de la televizoare si am ajuns la industria auto, :)
vorbind de industria auto si de pierderile pe care le poate suferi acum, in perioada de criza...
(ma pun in situatia unui dealer auto, desi nu sunt, si spun ce-as face eu)cred ca ar trebui sa analizez foarte bine informatiile din piata si sa imi rearanjez tintele/prioritatile pentru a supravietui!:
pentru ca nu mai sunt bani pe piata (fie din lipsa de vanzari/incasari, fie din credite) persoanele fizice vor tinde sa pastreze o perioada mai lunga autovehiculele. Firmele insa, care in mare majoritate au autovehiculele in leasing, vor fi nevoite la expirarea contractului de leasing sa schimbe flota. M-as indrept spre firme.
Daca am masini pe stoc, si cred ca am, voi incerca sa limitez pierderile, printr-o negociere cu producatorul (pierd si eu un leu, pierzi si tu un leu, si astfel nu pierdem 100 de lei)si prin oferte competitive catre clienti.
Cred ca in momentul acesta, cand producatorii au facut primii pasi pentru reducerea cheltuielilor, orice banut intrat e mai bun decat nimic. Sa nu omitem ca cheltuielile pentru masinile produse
au fost facute deja. Acum trebuie sa le recuperez macar...
Daca am un service, voi exploata perioada de acalmie din vanzari, reparand care este (cum ar zice un primar).
E clar ca pierderi sunt, important este sa le poti diminua cat mai mult si mai ales de a iesi din criza cu un ban, pe care sa-l poti punbe sa lucreze la momentul potrivit. Caci saraci vor iesi foooaaaarteee multi!

sabina spunea...

buun,incep tot cu persoanele juridice.
firma de constructii x,care a cumparat lunar,de la mine sa zicem.ii sun pentru o noua oferta(discount aproape 4000eur,plus inca 1,2,3%).raspuns:momentan nu mai facem nici o achzitie.stiti si dumneavoastra cum merg imobiliarele,si nu-mi permit sa iau masini sa le tin in curte.
firma de publicitate y:pentru cererile pe care le avem,masinile din parc ne sunt mai mult decat suficiente.
banca z:in acest moment ne straduim sa nu dam faliment.nu ne permitem sa le schimbam masinilor angajatilor sau sa le suplimentam.
cat despre contractele de leasing,treaba sta asa:numai cei care au leasing operational sunt OBLIGATI sa renunte la masini la terminarea contractului.majoritatea insa,opteaza pentru cel financiar,care nu-i obliga sa predea masinile.vor fi si sunt multi care vor pastra masinile si dupa achitarea leasingului pentru ca"sunt in stare buna,nu am avut probleme cu ele,interventiile in service au fost facute intocmai carnetului de intretinere".
persoanele fizice:sunt destui care au niste bani pusi deoparte si li se pare ca asta e momentul cel mai bun sa cumpere masina."stiti,eu am fost si-n octombrie,da' am asteptat niste promotii mai bune".altii intreaba cat costa un...diesel,105CP.ii zici cat costa,si spune ca vine in primavara,ca-l ia la jumatate de pret...
ai fi sursprins,ca intr-o tara in care toata lumea zice "oamenii nu au bani",80%din masinile vandute sunt cash,in momentul de fata!
m-am facut suficient de inteleasa?

Anonim spunea...

suficient!
am inteles, vin sa-mi iau masina! Cat e un clio? (hatchback nu sedan)- pe bune!
televizoru' poate sa mai astepte!

sabina spunea...

lasa-mi o adresa de mail sa-ti trimit o oferta,ca nu se poate face asa,neprofesional,pe un blog.
pot sa-ti trimit o oferta generala sau personalizata,pentru un tip de motorizare si nivel de echipare!
si daca vrei sa continuam zic sa ne mutam la mine sau la tine,ca l-am capiat pe stelian:D

Stelian Muscalu spunea...

ei acum nu ma parasiti... imi place sa va urmaresc... asa ca sunteti bine veniti

sabina spunea...

:))nici prin cap nu mi-a trecut sa te parasim.doar daca e cazul,adica daca deviem prea mult de la subiect:)

Anonim spunea...

stelian,
nu te parasim!
te punem in cc la e-mail! :)
pot sa te rog sa-i pasezi adresa mea de e-mail?
merci!

Anonim spunea...

nu mai e nevoie... s-a rezolvat!

sabina spunea...

s-a rezolvat,ti-ai luat masina sau cu adresa de mail?ca l-a mine n-a ajuns:)

Anonim spunea...

nu s-a rezolvat,
ca n-am fost instare sa gasesc un locsor potirvit pe blogu' tau!
setelian, ajuta-ne te rog!

sabina spunea...

stelian nu are cum sa ma ajute,ca nu stiu daca are adresa mea de mail.ia de aici:
sabina.poparlan@yahoo.com
ca p-aia de servici nu o dau aici...:D

Anonim spunea...

gata

sabina spunea...

stelian,am uitat sa te pun in copie.de fapt n-am avut adresa de mail:D
mutulik,da-i tu forward,sa nu se supere ca nu vorbim cu el;)

Stelian Muscalu spunea...

:-))) nu sunt asa suparacios. stelianm@antena1.ro

Anonim spunea...

draga Sabina intradevar este o disperare a patronului pentru ca acele magazine toate merg pe minus si nu cred ca tie iti convine sa las deschise niste magazine care nu ati aduc nici un profit.

Anonim spunea...

darael,..ce doreai sa iti aduca pe piata?....sau tu nu ai intrat in mai multe magazine (flanco,altex domo)sa iti dai seama ca 90% din produse sunt identice.Iar un lider al preturilor la produse nu exista in romania,unele produse sunt mai ieftine altele nu (concurenta pietei)sau reclama de la altex "cel mai mic pret din romania" :)) sa fim seriosi.

Anonim spunea...

Faza cu Cel Mai Mic Pret a ramas bine intiparita in mintea romanului si stiti ca de obicei unde fuge unu fug toti in tara asta dar pot spune ca sunt in balanta fata de toate celelalte magazine de profil.
Nu exista retailer de acest gen sa vanda la pret de "depozit"