vineri, 20 februarie 2009

MEDICINA HI TECH - Duminica ora 22.05 - ANTENA 3

Vă spuneam zilele trecute de o modificare a formatului Reporterului Special. Noul format ar presupune şi o serie de dezbateri... teoretic ar deveni emisiunea asta o chestie mult mai complexa. Tocmai de aceea tinem niste reportaje de rezervă, materiale care se pretează pentru astfel de dezbateri. Prin urmare în această săptămână, pe formatul clasic, deja cunoscut, vom face cunoştinţă cu medicina Hi tech. Un reportaj care te duce mai degrabă cu gândul către un film SF. Un material realizat de colega mea Carmen Moise. Iată câteva cuvinte scrise de carmen despre reportajul ei
"Ce nu poate face omul, face… robotul. Un robot creat tot de mintea omului. S-a ajuns, in ultimii ani, ca robotul sa gateasca, sa joace fotbal, sa danseze sau … sa faca operatii. Tehnologia moderna a atins performante la care nu putea gandi mintea omului in urma cu 20-25 de ani. Cu pasi grabiti, tehnologia a intrat si in domeniul medicinei. Exista si in Romania sali de operatie unde s-a renuntat la clasicul bisturiu. Opereaza robotul. Sau, chinuitoarea colonoscopie este facuta acum prin inghitirea unei pastile. Pastila are in interior o camera de filmat. La limita dintre science fiction si medicina curata, robotii castiga teren si vindeca oameni. O mana de robot poate schimba viata celor care au suferit o amputatie. Despre toate acestea vorbim intr-un reportaj din care ar putea lipsi cuvintele. Imaginile vorbesc de la sine. Avertisment! Imaginile urmatoare nu au fost trucate. Ceea ce veti vedea chiar se intimpla in realitate. In Romania anului 2009. "

10 comentarii:

Gand_licitat spunea...

scuza-ma... nu am fost eu atenta, sau mai trebuie sa trec pe la oftalmolog?... nu vad nicaieri "imaginile netrucate"...
ce prezinti tu in blog e extrem de interesant si in acelasi timp de o mare utilitate in lumea medicala.
insa, uneori, robotul tot robot ramane, asa ca, tot mana si mintea umana ramane baza :)...la urma urmei, robotul e facut de om. deci nu poate face mai mult decat poate face un om. ce-i drept, ii da doar o "mana buna de ajutor" :)
chip in taci :))

Stelian Muscalu spunea...

hmmm... mie imi pica fisa odata cu telefonul... nu am inteles ideea cu faza cu imaginile netrucate.
una peste alta, revenind la subiectul postului, cred ca vorbim de un reportaj care merita vazut :-)

Anonim spunea...

Despre medicina HI TECH: ar fi extraordinar daca cineva ar face un site cu informatii specifice.

Ce se face in medicina anului 2009 ? Si unde....
Multe lucruri se fac sigur si noi habar nu avem de ele. Nici macar ca exista, nu vorbim de accesul la tehnologii sau la terapiile respective.

Cu emisiune, ce sa spun ?
Pana acum in formatul pe care il avea, primea de la mine nota 8. Nota medie.
Tare ma tem ca noul format nu va avea aceeasi nota. Pentru ca invitatii si comentariile nu ii vor aduce nici un plus de valoare.

Parerea mea de azi.
S-ar putea sa o schimb dupa ce vad 2-3 emisiuni noi, dar din cate stiu eu societatea romaneasca si tendintele din media locala, tare ma tem ca predictiile mele vor fi adevarate.

Anonim spunea...

PS> eu sunt anonimul de mai sus; asta asa, sa nu se spuna ca nu imi recunoasc parerile.

Anonim spunea...

"Avertisment! Imaginile urmatoare nu au fost trucate. Ceea ce veti vedea chiar se intimpla in realitate. In Romania anului 2009."

la imaginile astea ma refeream :)... ma rog, am inteles intre timp care-i faza.
cat despre emisiune, rusine sa-mi fie, nu stiu nimic despre ea, insa duminica asta, sper si-mi doresc sa o urmaresc pe antena 3, ora 22.05, da???...
si apoi , iti voi spune si eu parerea legat de emisiune...

Stelian Muscalu spunea...

dara - noul format sper sa reusesasca sa-ti schimbe parerea. hai sa nu vb de o emisiune de nota 10... dar macar 9 :-)
joujou - da duminica la 22.05. s-ar putea sa-ti placa si atunci speram sa te castigam ca telespectator fidel :-)

Gand_licitat spunea...

mda, voi face tot posibilul sa vad emisiunea, si vb ta, probabil voi deveni telespectator fidel :P
pt fidelitate nu aveti premii? :))

Stelian Muscalu spunea...

ba da... incantarea sufletului si a mintii... asta e premiul reporterului special :-)

Sanda spunea...

E o tema care ma intereseaza foarte mult. In ultimul an am apelat si eu la tehnica de varf (pentru familie) dar pentru diagnostic.
Stiam foarte bine despre ce e vorba pentru ca ma documentasem bine inainte sa merg insa m-am simtit ca-n StarTrek cand am vazut cum poti afla totul despre un om in 3 minute, fara analize invazive, fara tomograf sau altele.
Asa ca deja mi-am setat in GCal alerta pentru emisiunea asta.

Anonim spunea...

si uite asa creste audienta. multumim Sanda