vineri, 6 februarie 2009

Chestiune de logică

Trei ardeleni merg impreuna la un hotel in paris. Isi iau o camera, pentru care platesc 30 de euro, scotand fiecare din buzunarul sau cate 10 euro. Primesc cheile si dupa 15 minute, receptionerul isi aduce aminte ca nu le-a aplicat reducerea specifica sezonului si de fapt, camera costa 25 de euro. Cum nu putea sa plece de la receptie, o roaga pe femeia de servici sa le duca restul de 5 euro. Pe drum, femeia se gandeste: "cum sa impart eu 5 euro la 3 oameni"? asa ca baga in buzunar 2 euro, iar ceilalti 3 i-a impartit. Cu aceasta, fiecare roman a platit de fapt 9 euro, nu? rezulta: 9 euro x 3 romani=27 euro.

27euro+2euro de la femeia de servici=29euro. Dar camera a costat 30 euro! unde este 1 euro????

ps - recunosc spre rusinea mea ca am avut nevoie de 10 minute pentru rezolvare. Darael, Joke, Yoda, Georgi, Mutilik, Joujou, Sabina, Medeea Sela, April, Alexa, Adimanu - pe toţi vă provoc

o seară linishtită :-))
Publish Post

13 comentarii:

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Stelian Muscalu spunea...

boboc felicitari. a fost prima care a dat raspunsul corect. l-am sters ca sa nu va inspirati :-)

Georgi spunea...

Ah,ce seara linishtita ca m-ai pus pe ganduri cu provocarea ta. Nu stiu unde este euroiul. Cred ca problema este ca cei 25 de euro ramasi dupa aplicarea reducerii nu se impart exact la 3. Oricum, spune-mi si mie unde gasesti un hotel cu 30 de euro pe noapte in Paris:))Glumesc; evident suma este aleasa asa ca sa incurce populatia!

Sanda spunea...

Mie nu-mi lipseste nici un euroi cand calculez:
25 la receptie +
02 la femeie +
03 la inapoi la musafiri =
30 in total

nu poti sa spui 9 euro x 3 romani pentru ca ei nu mai au banii astia ca sa-i calculezi, banii sunt la receptie, nu?

cont debitor, cont creditor...

Anonim spunea...

Problema se rezolva prin faptul ca acei 2 ai cameristei se scad din 27, nu se aduna. Adica avem initial 30 euro platiti. Din care oamenii primesc 3 inapoi, adica au platit fiecare cate 9. De unde rezulta ca au fost platiti 27 euro. Daca adunam nu ajungem nicaieri. Suma obtinuta, 29, nu inseamna nimic. In realitate scadem din suma platita de 27 cei 2 euro ai cameristei si ajungem la 25 ai receptiei. Astfel avem 25 la receptie, 2 la camerista si 3 la olteni, sau ce erau ei. Deci acel euro nu lipseste pentru ca acea adunare nu este valabila. Sper ca s-a inteles explicatia mea.

Anonim spunea...

:)
Ce tehnica secreta are Darael... sta linistit si relaxat si toate problemele se rezolva singure.

O lectie frumoasa de viata. Si nici macar nu am cerut-o. Sau am cerut-o in somn ? Sa ma gandesc ;)

Ce este super este ca nici macar nu stiam ca e o provocare pentru mine pe aici; am intrat cu mult prea tarziu pe net :D

Stelian Muscalu spunea...

sanda ai fost pe aproape... pana acum singurul raspuns corect a fost dat de un boboc... astept si alte variante

sabina spunea...

pentru camera fiecare a platit 8.33 euro,si 0.66 pentru femeie.in total 27(25 camera,2 femeia).diferenta de 3 euro(pana la 30,suma platita initial)i-au primit inapoi.nu?

Stelian Muscalu spunea...

camera costa 25 de euro, impartit la 3...fiecare avea de platit 8.3(3) euro. Deci nu 9 euro asa cum aparea in enuntul problemei. Prin urmare 8.33 plus 1 euro pe care l-au primit =9.33 inmultit cu 3= 28 de euro + 2 euro de la femeia de serviciu 30 de euro.:-)
bravo din nou boboc care a dat exact acest raspuns. bravo sabina si sanda

Anonim spunea...

iaca n-am fost pe faza, dar cum lectiile le fac zilnic cu mandra mea, imi mai aduc aminte cate ceva :)

Anonim spunea...

too late...am fost intr-un loc fara net in weekend.Oricum stiu problema , nice:P

MedeeaS spunea...

hehe, am ajuns sa vad provocarea abia dupa week-end, asa ca nu mai pot sa ma laud cu rezolvarea :) de fapt enuntul problemei e formulat tricky.
aia 2 euro de la camerista nu trebuie adunati la cei 27, ci scazuti ca sa ajungi la suma de plata pentru camera, care abia aia trebuie impartita la cei trei omuleti.
oricum, draguta problema, te cam pune in incurcatura pentru cateva minute :)

adimanu spunea...

facind niste calcule ramine 1 cent?
ce se intimpla cu el?
9.33x3=27.99
27.99+2=29.99
ramine un cent!!!
unde este centul???
:)))))
:)))))