luni, 16 februarie 2009

Aventuri la primărie

statul protejează familia care este celula de bază a societăţii. kkt pe româneşte. Păi să vă spun eu cam cum stă treaba cu statul. Sunt convins că ştiţi dar vreau să fac un club... aşa că-mi propun să vă dezvălui câteva aventuri care au în prim plan statul. Aşadar fraza de mai sus vă duce cu gândul la mirobolantul moment al căsătoriei civile. Corect. S-a întâmplat în urmă cu aproape 6 luni. Moment în care foarte mândrii cei de la starea civilă mi-au spus că voi primi un ajutor, nu ştiu dacă păream neajutorat, de 200 de euro din partea statului. Când? am întrebat eu... vă vom suna noi - au răspuns ei. Şi uite aşa zilele au trecut, au căzut frunzele din pomi, a venit şi prima zăpadă, au apărut ghioceii ce să mai juma' de an. Când ce să vezi primesc un telefon.
-Domnul Muscalu?
-Da
-De la prim[ria sectorului 5 vă deranjez. Puteţi să veniţi să vă ridicaţi ajutorul de căsătorie.
M-au sunat acum 2 saptamani, saptamana trecuta am fost la pat din cauza unor probleme de sanatate prin urmare am fost astăzi. Am ridicat o hartie semnata de primar dupa care am plecat la contabilitate. Totul mergea atat de frumos... incredibil... tinand cont ca ma aflam intr-o institutie a statului. Numai la la contabilitate s-a rupt lantul de iubire si-a nceput a ruginii
- Buna ziua in legătura cu ajutorul de nunta (am preluat limbajul ca să par mai de-alor)
se uit[ cucuana aia cu o greaţă enormă la mine, îmi ia hârtia şi găseşte nodul în papură.
- Păi a trecut termenul
- Ce termen?
- În care trebuia să veniţi să vă luaţi banii?
am simţit cum creşte temperatura la 40 de grade... abia mă obişnuisem.
- Păi ce termen doamnă, am aşteptat 6 luni să ma sunaţi, şi am venit la o săptămână după ce am primit telefonul de la dvs.
- Păi trebuia să veniţi în 3 zile
- Nu mi-a spus nimeni de un astfel de termen. Asta o data şi a doua oară mi se pare de-a dreptul ridicol... după ce aştept 6 luni să am doar 3 zile la dispoziţie ca să-mi ridic banii
- Asta este trebuie săp scrieţi o hârtie prin care să cereţi din nou aceşti bani.
ei, mi-am spus, nu o fi foc, acum mai scriu o hartie. dau declaratia respectiva. numai ca documentul trebuia dus la registratura.
cobor de la etajul 3 unde era contabilitatea la parter unde era regsitratura. Ce sa vezi aici. O coada de vreo 50 de persoane batute de soarta. Dar batute rau. Oameni care nu aveau bani nici macar de sapun. Imaginati-va ca mirosul din toaleta publica poate concura cu chanal5 comparativ cu ce miros era la mirobolanta registratura. Toti aveau dosare extrem de voluminoase. Am asteptat 15 minute. nu am inanintat niciun pas. am apelat la colegii de la biroul de presa carora le multumesc pentru ajutor. daca nu ar fi fost ei acum as fi fost tot la coada.
asa ca statul ocreteste familia... celula de baza a societatii.
ps - şi încă ceva. am primit ajutor de 200 de euro evident in lei. Ştiţi la ce curs? 3,6 :-))

10 comentarii:

Anonim spunea...

bani munciti nu gluma, pana ii primesti cheltuiesti cam tot atatia, plus nervi la greu...macar noi n-am avut de umblat dupa asa ceva, ca nu ne-au dat nimk...

Stelian Muscalu spunea...

oricum si eu am fost la un pas sa renunt

adimanu spunea...

esti un norocos la mine au trecut 8 luni si nu i-am luat inca, chiar daca am depus si a doua cerere intre timp... asa ca te poti considera norocos si privilegiat...

Anonim spunea...

deja incep sa ma simt mult mai bine :-))))

adimanu spunea...

hai ca primaria ca primaria... dar de 2 luni ma chinui sa-mi trag gaz in apartament... am facut proiect, tot ce terbuie, instalatie... de vreo doua saptamini mi-a venit aprobarea si astept contoarul. ca tot omul de buna credinta, bucuros ca intr-un final ma pot muta in casa noua, plin de incredere si extalzind de bucurie, ma duc la eon gaz sa fac programare pt contoar. acolo toti respectosi, cumsecade: -
- in doua zile venim, caci momentan nu avem contoare.
- ok, am zis, am asteptat atat ce mai conteaza 2 zile.
trec 2 zile, trec 3, 4. a 5-cea zi ma duc la ei:
- nu am primit contoare decit pt interventii de urgenta, spun ei.
- bun, zic eu, dar pt restul cind?
si vine deja arhicunoscutul raspuns romanesc sec: nu stim va anuntam noi.
asa ca am trecut la artileria grea. sunam si noi pe cine trebuie, ca doar habitam in romanica, ce draq, si surrpriza: facem rost de contoar.
bucuros ca am scapat de grija principala(contoarul, in rolul principal)sun la eon:
- s-a rezolvat, avem contoarul
- vai, dar cum va-ti descurcat asa repede?
asta a fost joi.
azi, 16 feb, neprimind niciun raspus, mai apelez o data telefonul magic.
- ok, mi se spune azi se rezolva.
am asteptat vreo trei ore si am mers la eon.
de la eon:
-au fost baietii si v-au lasat bilet in usa.
- pai asa fara sa ma anuntati si pe mine? cum pun contoarul fara ca eu sa fiu acasa?!
- .....
apoi plec acasa sa vad ce spune biletul
si surpriza, fratilor:
nu au pus contoarul ca nu era vopsita instalatia
ma scuzati ca v-am plictisit cu povestioara asta, dar e inca o dovada ca traim in romania si... nimeni nu-si face treaba asa cum ar trebui
apoi am aflat ca instalatia trebuia vopsita de catre cei ce au facut-o si cel mai important ca la legatura in coloana principala, preapriceputul sudor a lasat o gaurica mica prin care se scurge gaz(asta cu scurgerea am aflat-o pe cale orala, dupa inca un drum la eon)
si cind ma gindesc ca in biletul oficial lasat in usa era scris doar ca instalatia nu e vopsita...
....in rest puteam sarii linistit in aer eu si tot blocul, daca instalatia ar fi fost vopsita
inca o data va cer scuze daca v-am plictisit, dar trebuia sa ma eliberez si eu de frustrarile care ma framinta

Anonim spunea...

..eu uitasem de ei, habar nu am dupa cat timp m-au sunat si tot asa,la un curs destul de dubios

Anonim spunea...

mai fratilor nu-mi vine sa cred, desi ma lovesc zilnic de povestile astea ma minunez de cate ori le aud. aditzule ai nevoie de multa rabdare si multa bafta

Georgi spunea...

mda, ceea ce spui tu aici si adimanu, dovedesc inca odata ca lucrurile nu se schimba lesne in Romania, si anume ca (motiv ce se clasa cam prin top 10 cand m-am hotarat sa-mi incep viata pe alte meleaguri): toti mitocanii astia de pe la primarie si alte institutii de stat te trateaza de parca ai cere ceva de pomana!! De parca ti-ar da de la ei din buzunar, si tu trebuie sa te caciulesti ca sa obtii ceva ce este dreptul tau!! Ma bucur enorm ca nu ai renuntat.Asta si vor!Cred ca este o tactica, sa te faca sa te simti de 2mm si sa renunti, sa te faca sa te simti ca un cersetor! Rusine!Chestia asta ma scoate si acum din minti. Nu pot sa uit timpurile, la scurta vreme dupa revolutie, cand mi se numara salariul cash, in mana, ca la tarfe (scuze dar asa este!), si nu lucram la spatii verzi...nici acolo nu-i frumos sa nu-i respecti pe oamenii aia care au muncit o luna intreaga. Ma rog...pt mine au fost cele mai umilitoare momente din viata mea, si ori de cate ori aud despre o asemenea atitudine, vad rosu!!

Stelian Muscalu spunea...

of, stii ce este mai grav? simt ca nu mai pot sta asa doar sa ma lamentez. simt si stiu ca trebuie facut ceva. numai ca, din pacate, cu o floare nu se face primavara

Georgi spunea...

da, dar floare langa floare se face! Si daca tu gandesti asa, mai sunt si altii care gandesc asa! Ai facut deja primul pas, cand nu ai renuntat la dreptul tau! A fost "a stand"!