marți, 14 aprilie 2009

Culmea nesimţirii este întâlnită în ansamblurile rezidenţiale


Probabil că v-am inebunit cu poveştile despre blocul în care, eu şi soţia mea, o să ne mutăm. Dacă până acum toate postările au fost de bine, ca să existe un echilibru universal mă văd nevoit să am şi un post de rău despre mirobolantul cartier Răsărit de Soare. Ne-am bucurat în urmă cu câteva săptămâni, atunci când am fost anunţaţi că blocul va fi predat mai devreme cu 9 luni. De fapt nu era un avantaj pentru client ci pentru dezvoltator care vrea să scape de şantierul cu pricina şi evident să intre în posesia lichidităţilor pe care le presupune finalizarea unui asemenea mega proiect. Dar nu despre asta mi-am propus sa vă vorbesc astăzi ci despre nesimţirea, uneori inimaginabilă, a oamenilor de afaceri din RO. Conargul este firma care se mândrea că are capital social românesc în proporţie de 100 la 100. Sincer as fi preferat un capital 100 la 100 nemtesc spre exemplu. Si acum vin sa-mi argumentez afirmatia. Ce s-a gandit omul de afaceri din Ro? după ce vinde complexul să-şi lase o portiţă prin care să transforme acest cartier intr-o vacă de muls pe termen lung... că aşa e in perioada de criza. Buuun. Dar cum s-ar putea realiza acest lucru? Printr-o firmă care să administreze cartierul pe care dezvoltatorul l-a construit. Aşa că în momentul în care am semnat antecontractul de vânzare cumpărare a fost strecurat acolo un paragraf prin care noi ne angajam să acceptăm să fim administrati de o firma denumită Quadra Place Management (QPM). Într-o primă fază nu am văzut nimic putred, ba mai mult eram conştient că un astfel de ansamblu nu mai poate fi administrat ca pe vremea parintilor de cate un pensionar ciudat care să urmareasca cine intra si cine iese din bloc. A venit vremea modernizării am spus noi, a venit vremea jafului au spus ei. Prima breşă şi tot odată primul semn de întrebare a sosit in momentul in care Conargul a susţinut sus şi tare că firma de administrare nu are nicio legătură cu grupul de firme argeşean. După o foarte scurta ancheta am observat că atât adresa QPM cât şi acţionariatul era identic cu cel al Conargului... aşadar schema se confirmă. Mergem mai departe în maruntaiele acestui contract. El prevede plata unor sume de 0,35 euro/mp construit. Daca tinem cont ca vb de un cartier de 90,000 de mp construiti pe de o parte iar de cealaltă parte ca nu avem voie sa reziliem contractul pe o perioada de 5 ani rezulta ca această QPM va face in cei 5 ani de administrare peste 1,8 milioane de euro pe spatele nostru. Acum o sa-mi spuneti ca exista cheltuieli ale QPM. GRESIT. Iata ce scrie in contract:

art24 - beneficiara (adica proprietarul apartamentului) va suporta contravaloarea tuturor cheltuielilor .... Administratorul (QPM) nu va suporta contravaloarea nici unor bunuri sau servicii legate de proprietate
art28 - beneficiara va suporta ... contravaloarea tuturor cheltuielilor legate de intretinerea si buna functionare a spatiilor comune
art29 - beneficiara va suporta contravaloarea tuturor cheltuielilor aferente fiecarui apartament si a locului de parcare

Buuun. din pacate dragilor asta nu este tot. Va ganditi acum pentru ce platitim 1.8 milioane de euro? raspunsul este relativ simplu.

art8 -QPM va negocia si incheia , in numele si pe seama tuturor proprietarilor, contracte cu furnizorii de bunuri, utilitati si servicii.

alte spagi primite de QPM, caci toata lumea vrea sa ofere servicii pentru 1000 de ap, alta distractie. Daca intelegem bine ii platiti cu 1.8 mil de euro ca sa primeasca o serie de spagi grase de la cei care ofera servicii specifice si care vor sa intre in RDS. Stiu ca este trist dar lucrurile nu se opresc aici. Daca tot nu face nimic QPM are vreo obligatie? din pacate NU.

art36 - obligatiile asumate de Administrator (QPM) prin acest contract sunt obligatii de diligenta iar nu de rezultat.
cum traducem? la fel de simplu. Eu (QPM) ti-am adus firma de net, adica am facut diligentele necesare... acum ca netul nuu merge nu mai e treaba mea. Sau eu v-am adus firma de service asccensor... ca nu merg lifturile asta nu ma mai priveste... si exemplele pot continua.

Numai ca eu le pregatesc o mare surpriza... una mai mare decat decat au pregatit ei pentru noi:-))

6 comentarii:

malina spunea...

ce surpriza?

Stelian Muscalu spunea...

ei citesc cu mare atentie blogul asta.... asa ca nu pot sa-ti spun ce le pregatesc... promit insa ca imediat dupa ce surpriza se va fi produs sa va povestesc aici cu lux de amanunte tot ce s-a intamplat

RDS Info Blog spunea...

Salut Steliadis,

Cred ca este util sa pun postul tau sau macar citate din el pe blogul http://RDS-Info.com.

Ce zici?

PS: Asteptam surpriza

Stelian Muscalu spunea...

sigur RDS... il poti prelua in totalitate fara nicio problema

Anonim spunea...

Nu stiu cand o sa se schimbe dracu ceva in tara asta de cacat. Oare cand se vor satura sa ne jupoaie??? Pai ba domnilor de la CONARG nu va este un pic de rusine??? Dupa ce ca tineti cu dintii de preturi, si construiti cu niste materiale de cacat si castigati o gramada de cascaval, mai veniti si cu idei "geniale" gen "Quadra Place Management". RUSINE voua animalelor care nu aveti frica de Dumnezeu si credeti ca sunteti intangibili. Daca noi nu avem cum sa va atingem o sa va atinga cel de sus pe voi sau neamul vostru de bisnitari imputiti.

Stelian Muscalu spunea...

anonimule inteleg ca esti suparat. si eu gandesc la fel ca si tine... te*as ruga insa pe viitor sa ai un limbaj mai putin colorat. si-ti promit ca pana la Dzeu o sa-i atingem si noi. iti multumesc pentru intelegere