duminică, 28 decembrie 2008

Dalboka - un restaurant care merită călcat

Un loc parcă rupt de lume, cel puţin în sezonul ăsta... îmi imagnez că vara trebuie să fie nebunie acolo. Ieri însă am fost doar noi... şi două pisici.




Peisajul te lasă mut, vrei doar să-l priveşti fără să te deranjeze nimeni... iar acum este sezonul ideal ca să poţi face acest lucru.



Vorbesc despre Dalboca. Un restaurant aflat pe malul Mării Negre la vecinii noştri bulgari. Un restaurant unde poţi mânca scoici preparate după cele mai diferite reţete: de la sarmale de scoici până la scoici umplute cu orez, de la scoici pane până la roşii umplute cu scoici. Pe lângă aceste reţete există (într-un meniu în imba română) o serie de denumiri pentru salatele, evident tot de scoici, extrem de originale: soţia marinarului, nostalgia marinarului, noapte romantică ş.a. Unde?... la aproximativ 300km de Bucureşti şi la vreo 2-3 km de Kape Kaliakra (despre care am vorbit în postul anterior). Acolo s-a înfiinţat, în urmă cu câţiva ani, o fermă de scoici ecologică cu bani europeni. Şi dacă materia primă era la botul calului de ce să nu-şi deschidă oamenii şi un restaurant... totul a decurs logic. Preparatele sunt delicioase iar preţurile sunt decente. De exemplu noi am comandat un platou de 900 gr de scoici cu orez,

3 salate (eu nu am rezistat tentaţiei şi am încercat soţia marinarului :))


mai era şi o salată de icre demenţială care a scăpat obiectivului aparatului meu de fotografiat :-)), 3 cafele, un ceai, adică un meniu arhisuficient pentru 4 persoane pentru care am plătit 40 de leva adică aproximativ 90 de lei. Pentru cei care nu au la suflet preparatele de scoici, pescarii de acolo pregatesc şi tot felul de chestii din peşte. M-am uitat în meniu, există cam 10 sortimente de peşte. Şi încă ceva, deşi era decembrie, deşi era foarte frig, deşi eram aproape singuri în acel restaurant cu vedere la Mare... niciun produs din meniul respectiv nu lipsea. Imi amintesc de Mamaia (Constanţa) când cererile din meniu se transformau într-un 6 din 49 deşi era plin sezon. In final dacă timpul vă permite trageţi o fugă la Dalboca şi împuşcaţi 2 iepuri dintr-o lovitură. Vă spălaţi creierii cu un peisaj de basm, şi vă puteţi umple stomacul cu un prânz pescăresc delicios.

Drumul


Ieşiţi prin Vama Veche (unde trebuie să plătiţi o vinietă de 10 leva sau 25 de lei) apoi mergeţi spre Albena 38-40km. Moment în care va apărea un indicator la stânga spre Kaliakra. Mai mergeţi aproximativ 5 km după care apare un alt indicator la stânga evident tot spre Kaliakra. De aici aveţi doua posibilităţi. Una o ţineţi tot înainte aproximativ 8 km şi ajungeţi la Kape Kaliakra (vedeţi foto din postul anterior) merită văzut după care va întoarceţi aproximativ 6 km pe acelaşi drum şi o să observaţi că se va face un un drum la stânga (atenţie nu există indicator). După aproximativ 1-2 km, drumul se va ingusta f tare (nu vor avea loc 2 maşini) după care va începe o coborâre la 45 grd... jos veţi găsi restaurantul Dalboca. In perioada asta Drumul Bucureşti - Kaliakra nu ar trebui să dureze mai mult de 3 ore.

7 comentarii:

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

Buna, Stelian!

Am vazut ce-ai postat astazi despre restaurantul Dalboca. Ai idee daca este deschis si pe 31 dec/ 1 ianuarie?
Nu am gasit nicio adresa web pentru Dalboca, as fi vrut sa-i sun.
Multumesc,

Gabi

Anonim spunea...

gabriel din pacate nu m-am uitat sa vad ce program au in perioada respectiva... dar avand in vedere ca familia de pescari acolo locuieste este posibil sa fie deschis... insa cel mai bine ar fi sa tragi o fuga pana acolo. imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult

Anonim spunea...

hai ca mi-ai facut pofta... o sa trag si eu o fuga

Stelian Muscalu spunea...

GABRIEL, sotia mea a luat niste numere de telefon de acolo asa ca ii poti contacta si poti cere detalii
048/911377, 052/911977, 0899911377
stiu ca in zona sunt niste hoteluri de 3 respectiv 4 stele la preturi de 30 respectiv 40 euro/noapte

Stelian Muscalu spunea...

uite si o adresa de net
www.dalboka.com

Andrei spunea...

Vedeti mai multe detalii si la mine pe blog (poate va ajuta intr-un fel)

http://de-weekend.blogspot.com/2011/06/bulgaria-krapetz-kaliakra-si-minunea-de.html