luni, 10 august 2009

Notarii publici - sau cum sa jefuiesti legal


Dupa cum stiti deja, in viitorul apropiat, urmeza sa fac o tranzactie imobiliara. Ca orice om care munceste cinstit si care nu face combinatii si nici nu sta in Dorobanti imi fac tot felul de calcule zi de zi. Am ajuns si la momentul in care a trebuit sa-mi fac o evaluare a taxelor pe care le voi avea de platit in urma acestei tranzactii. Este vorba despre intocmirea unui contract de vanzare cumparare care vizeaza un apartament de 3 camere in valoare de 82.000 de euro + o ipoteca pentru acelasi imobil. Pentru aceste 2 documente + onorariul notarului trebuie sa platesc nici mai mult nici mai putin de 6700 de lei... da 67 de milioane de lei vechi. Mie personal mi se pare jaf la drumul mare. Si toate astea se fac, ceea ce este cel mai trist, cu legea-n mana.


5 comentarii:

Anonim spunea...

Vezi ca ai putea sa negociezi comisioanele notarilor.Nu sunt fixe si sub diferite forme ( de ei stiute) iti pot face discounturi)

Little Miss Sunset spunea...

doar atat? mai verifica un pic ca s-ar putea sa fie mai mult
un mic tip...daca te reprezinta un avocat, scad taxele notariale cu 15%

Stelian Muscalu spunea...

joker - am uitat sa precizez ... suma asta ar fi deja cu un discount de 30%

LMS - da stiu, numai ca orice avocat va cere un onorariu... si as ajunge tot acolo

Anonim spunea...

este jaf!
in cazul unui apartament nou se ia in calcul valoarea cu sau fara TVA?

Stelian Muscalu spunea...

fara tva