marți, 11 august 2009

Boc şi lipsa de bun simţ economic


L-am auzit aseară pe Boc, unde altundeva decât la TVR. într-o emisiune în direct debitând nişte inepţii mai mari decât el.... nici nu e aşa complicat la statura lui. Vorbea acest personaj acuzat pe nedrept ca ar fi premierul româniei despre impozitul minim. Şi foarte degajat băiatul spunea că şi-a atins obiectivul. Imediat am stat şi m-am gândit care ar putea fi ăla. A închis nu ştiu câte mii de firme... am rămas cu gura căscată, şi acum vine explicaţia care sfidează bunul simţ economic. Am să încerc să redau cât mai fidel. Boc zicea ceva de genul că România a ajuns la un nivel al evaziunii fiscale fără precedent. Cum se face această evaziune... ne explică tot piticul atomic. Marfa este trecuta de pe o firmă pe alta până i se pierde urma. Acum închizându-se aceste firme nu vom mai avea evaziune. Asta este logica celui pus să stea în capul mesei guvernamentale. Ştiţi ce-mi spune mie bunul simţ economic. Că firmele care făceau evaziune de zeci, sute sau chiar milioane de euro şi-au permis să plătească impozitul minim de 500 de euro lunar. Evaziunea fiind "o afacere" prosperă. Însă micile firme care aveau 3-4 angajaţi şi care erau la limita supravieţuiri şi-au închis activitatea. Nu este o teorie economică, nu trebuie sa ai mastere in domeniu... trebuie doar să ai bun simţ ca să înţelegi ce se întâmplă, în acest caz, în economie.

4 comentarii:

Darael spunea...

Tu ceri bun simt micutului boc ?
Eu nu ii cer de mult nimic. Nici lui si nici altor trepadusi. Timpul meu e prea pretios sa ma mai uit la ei.

Nu, nici macar cu o privire nu-i invrednicesc.

Stelian Muscalu spunea...

dara - problema este alta. mie imi este imposibil sa-l evit- fiindca tot ce face Boc se rasfange direct sau indirect asupra noastra

Darael spunea...

E adevarat.
Dar e timp pierdut. Ca te uiti sau nu, se stie dinainte ce va face boc & co - vor fura in continuare, vor pune biruri tot mai mari si ne vor minti cu nerusinare.

De aceea, e mai avantajos daca folosesti timpul ca sa gasesti solutii sa faci TU ceva pentru TINE. De la aistia nu o sa primesti nimic; poate doar inca un par in cap daca te ridici prea mult.

Esti tanar.
Fa un bilant clar asupra ta si vezi daca nu gasesti ceva 'dincolo'. Usor nu este, dar nici aici nu e usor. Macar dincolo ai sperante ca in afara meseriei ai o viata tihnita.

Parerea mea de om batran; scuze ca indraznesc sa dau sfaturi.

Ioana Gînju spunea...

...NU se vrea.