sâmbătă, 7 august 2010

BRANDUL DE TARA - Jefuita la Saturn

Am primit un email d ela o prietena despre peripetiile petrecute pe litoralul romanesc. Am sa-l redau in integralitate ca su nu stirbesc din realismul specific romanesc.

Salut,

Dupa cum iti ziceam, iata povestea:

Am plecat sambata dimineata la 6:15 din Bucuresti cu autocarul (rezervare pe net - totul ok). Am fost ceva coada doar la plata taxei si pana dupa sensul giratoriu de dinainte de Cernavoda. Cu totul doar o ora intarziere.

Facusem rezervare telefonica la hotel Prahova, Saturn, de vineri la pranz (mai devreme n-au vrut, au zis sa revin vineri dupa pranz). La receptie ambele receptionere acre si obosite si pline de importanta. Oricat de frumos as fi vorbit, tot aveau replici, de parca le-am deranjat noaptea din somn! Am apreciat totusi ca au facut tot posibilul sa ne cazeze pe toti in ordinea venirii, de pe la 12 desi ziua de cazare incepe la 18 (afisat).

Sambata si duminica am evitat receptia, doar ia cheia, na cheia. Luni dimineata, in jur de 7 ma trezesc de batai in usa. Era una dintre cameriste. In primul moment am crezut ca am dormit prea mult si insista sa predam camera. M-a chemat la receptie si abia dupa ce-am intrebat de vreo 2-3 ori mi-a zis de ce: s-a gasit o borseta in balconul altei camere in care era buletinul meu. Evident o furase cineva. In prima clipa m-am gandit ca o furase cat fusesem noi la plimbare si pana jos m-am tot gandit daca o vazusem seara pe noptiera.

Intradevar era borseta mea. Receptionera mi-a zis sa vad ce lipseste, ca politia deja a fost si a notat. Primul gand mi-a fost la cheile de la casa si la cardul de salariu. Lipseau doar banii, 250 lei, si telefonul mobil. In hol mai erau si alti pagubiti: o batrana si un domn cu sotia. Batrana nu stiu ce bani avea dar domnului i-au furat peste 7000 lei.

Modul de operare: au escaladat balconul la etajul 1 in capatul dinspre receptie si au sarit din balcon in balcon. Unde gaseau usa la balcon deschisa, intrau ca pisica, luau ce gaseau si plecau. In balconul urmator scotoceau de bani si alte valori si lasau borsetele. Receptionera zicea ca pe la 4 dimineata, de unde stia ea ora habar n-am. Din cate am inteles doar 3 camere au fost praduite. Echipa de criminalisti spuneau ca au avut cazuri similare in Mangalia tot in noaptea aia si ca urmau sa mearga la un furt auto sau din auto si la inca un caz (n-am prea fost pe faza).

Hotii nu s-au incurcat cu nimic altceva in afara de bani si celulare (nu stiu aur daca au prins ceva). Cardul bancar a ramas, banii prietenului au scapat ca erau intr-o borseta neagra si n-au vazut-o probabil, ochelarii de soare de pe masa care valorau de 2 ori mai mult decat ce mi-au furat mie au ramas pe loc. As zice ca erau niste gainari care au adunat doar ce puteau sparge in cluburi sau pe droguri. Bine ca nu m-au trezit - ori as fi tras o sperietura ori mi-ar fi luat gatul.

Ne-am tot gandit cum ar fi putut urca, cum de nu i-a vazut nimeni. Adevarul e ca Prahova era singurul hotel de 2 stele deschis, restul sunt inchise si nepazite. Puteau face antrenamente oricand! Noaptea nu-i nici tipenie de om in jurul lor, nici jandarm sau paznici n-am vazut in toata statiunea in 3 zile. Doar hotel Saturn are 2 paznici angajati dar spre dimineata unul din ei se duce "sa mai stea de vorba cu colegul pana se face ora de plecare" (pretenul meu are un talent deosebit de a-i trage de limba pe toti). Culmea e ca unul din acesti paznici are postul chiar in coltul hotelului pe unde au plecat hotii.

Politistii n-au putut lua prea multe amprente pentru ca vopseaua balustradei era scorojita si crapata, cercevelele geamurilor erau din lemn si revopsite de cine stie cate ori si tot asa. Insa in camera aveam mobila noua inclusiv o canapea (pt a 3-a peroana?), televizor cu cablu si minibar. Poate daca aveam aer conditionat in schimb, nu mai dormeam cu usa deschisa. Mai ales ca n-au chinuit tantarii cu tot cu aparat cu insecticid. Sau poate daca aveam geamuri termopane nu se mai facea asa cald in camera sau macar ar fi avut de unde preleva amprente politia!

Uite de-aia a aruncat Udrea banii pe geam cu brandul ei de tara. Ce s-ar fi intamplat daca erau straini in locul meu, batrani veniti la tratament (eram renumiti candva)? Cand te uiti prin ofertele agentiilor cica hotelurile au parcare cu plata. Te gandesti ca au si paza daca dai bani, ete n-au! Ba mai mult, cand suni la agentie ca ai facut o rezervare pe net la ei, iti zic "stai sa vezi ca hotelul ala e inchis". Ii zici ca vrei similar si enumeri hotelurile la care te-ai gandit si zice "da, alea da!" ca apoi sa zica ca nu se poate ca doar cu 2 zile inainte sa faci rezervarea. Pai nici la hotel nu s-a putut. Iar cand ajungi la fata locului sa constati ca toate hotelurile despre care zicea ala ca-s deschise sa le vezi sigilate!

As putea sa mai scriu multe dar una peste alta, marea, nisipul, lebedele (da, sunt lebede acolo), pestisorii argintii care te urmareau parca, si pescarusii au fost la fel de placute ca in anii trecuti. Pacat!

2 comentarii:

R spunea...

am patit si eu intr-un an, dar au apucat sa fure doar prosoapele intinse la uscat pe balcon ca am inceput noi sa ne foim in camera.

de fapt e bine ca nu te-ai trezit, putea fi mai rau.

Stelian Muscalu spunea...

rux - stai sa vezi ce poveste am eu de la Corbu