duminică, 28 februarie 2010

SUNTEM CEEA CE MÂNCĂM

Există patru categorii de ouă care, potrivit reglementărilor UE, pot fi comercializate. Această clasificate se face în funcţie de modalitatea de creştere a păsărilor de la care provin ouăle, iar marcarea respectă standardele europene.

Astfel, prima cifră a codului precizează calitatea oului, iar următoarele cifre reprezintă codul de producător. Concret: ouăle marcate cu cifra 3 provin de la găini crescute în baterii şi reprezintă, din păcate, peste 90% dintre ouăle comercializate în România.

Ouăle care provin de la găini crescute pe sol sunt marcate cu cifra 1, cele de la păsările dezvoltate în aer liber cu cifra 2, iar cele ecologice – cu 0. Acestea din urmă sunt cele mai sănătoase, subliniază profesorul Gheorghe Mencinicopschi. Dar şi preţul ouălor ecologice este mai mare. În supermarketurile din ţara noastră se găsesc de obicei doar ouă de baterie şi ecologice. În ţara noastră, producţia de ouă de la găini crescute pe sol este foarte scăzută.

3 comentarii:

Darael spunea...

Sa nu ne ingrijoram. In curand o sa avem fiecare 2 gaini pe balcon daca vrem sa papam oua.... la ritmul in care cresc preturile, in curand nimeni nu o sa mai cumpere oua de la magazin.

Anul trecut, 1 ou era 30 bani... acum este 58 bani. Cum calculeaza tembelii acestia inflatia, nu stiu, dar sunt mincinosi, ca toti guvenantii....

Boc, ai scapat de oua. E prea scump sa le cumparam ca sa dam cu oua in tine. Dar pietrele sunt gratis... la cate gropi avem in just, e plin de pietre.

Stelian Muscalu spunea...

0.58 un ou toxic? sau 0.75 un ou de tara? tu ce preferi?

Darael spunea...

Nu stiu unde gasesti tu oua de tara, dar eu nu gasesc. Vorbesc de preturile din magazine.

Si in ca ceva. Eu NU am incredere in nimic din ce mi se spune de romani. Nu mai am. Am sa cred doar daca vad gaina cu pricina cu ochii mei.

Atatea tepe se fac in tara asta.... inca una nu ar fi de mirare. Iti dai seama sa vinzi un ou de 2-3x pretul doar declarand ca e natural ?