vineri, 8 ianuarie 2010

ŢIRIAC ÎNCEPE MĂCELUL LA BALC

A inceput sezonul de vanătoare de la Balc, judeţul Bihor. Mistreţii vor fi din nou ţintă vie pentru milionarii din Romania şi din străinătate. Cu toate că suntem in plină criză, tradiţia iniţiată de Ion Țiriac în anul 2005 continuă. Nelipsiţi de la acest eveniment sunt Wolfgang Porsche, proprietarul concernului Porsche, fostul tenismen Boris Becker, prinţul Dimitrie Sturdza şi omul de afaceri Elan Schwartzenberg.


Mi-s Creţul cu colţi de arginţi

8 comentarii:

R spunea...

nu am nici o problema legata de subiectul asta.

nu imi e mila de mistretii cu pricina, cum nu imi e mila de porcul si gaina din farfurie. mistretii tot in farfurie ajung.

nu imi e mila de cainele de pe strada, pentru ca mai mila imi e de piciorul baiatului meu, muscat de un caine cu cercel, care, vezi Doamne, nu mai e agresiv.

da, suntem carnivori (cea mai mare parte dintre noi, si eu in primul rand)

stiu, iar nu suntem de acord, dar mi se pare o falsa problema - dezvoltata de media (sic)

mutulik spunea...

uraaa!
Fir intins!
Dar nu a anuntat anul trecut toata presa ca primul vanator al tarii a renuntat la concesionarea domeniului de la Balc?

mutulik spunea...

la asta ma refer:
http://www.ziare.com/business/afaceri/07-21-2009/fondul-de-vanatoare-balc-isi-va-gasi-stapanul-marti-826589

Stelian Muscalu spunea...

rux - alta este ideea. una este sa tai o gaina pe care o mananci si alta este sa omori 300 de porci ca sa te distrezi... eu cred ca aici este diferenta

mutulik - iata ca nu este chiar asa... probabil Tiriacul s-a razgandit

R spunea...

mistretii tot in farfurii ajung.

numarul lor trebuie controlat. ma gandesc ca daca omoara cu sutele, inseamna ca au de unde.

sau asteptam sa patim cum am patit cu ursii? pe vremuri nu era luna din an fara sa mergem macar de 2 ori pe munte. acum stam numai in zone populate - nu mi-a placut ultima intalnire cu ursul.

mistretii am inteles ca vor fi donati defavorizatilor.

deci care e problema?

de ce nu avem o problema cu mistretii care intra in curtile oamenilor si strica una-alta pe acolo, sau uneori chiar ataca oameni?

nu sunt pentru eliminarea lor din peisaj. dar o vanatoare o data pe an nu consider ca e un dezastru in fauna.

Stelian Muscalu spunea...

rux - fiecare animal a fost lasat de la D-zeu cu un scop, chiar daca aparent nu pare. Si mistretul are scopul lui...
plus ca repet, una este sa omori din necesitate si alta sa omori din placere
... cu ursii eu cred ca este alta problema. nr lor a scazut constant in ultima perioada... insa s-au apropiat f mult de gospodarii, de civilizatie... asta-i alta poveste ca nu suntem in stare sa le facem niste rezervatii de zeci sau sute de ha din care sa nu iasa
revenind la subiect... sa omori 300 de animale din placere mi se pare o chestiune absolut deplasata

mutulik spunea...

Stelian,
Cred ca problema este alta, nu de alta dar fiecare mistret ucis in vanatoare va fi inlocuit de alti 10-12, in urmatorul an.
Cred ca mai importanti sunt copacii taiati in padurea Amazonului sau la Obarsia Lotrului sau in Suceava, sau in Muntii Buzaului, care nu se refac nici in o suta de ani si a caror disparitie se reflecta in calitatea vietii noastre, decat porcii mistreti (care nici nu sunt asa iubiti de taranii nostri).
douzaeci de mistreti,
zece grasi si zece creti!
Am mai dezvoltat un pic subiectul si pe blogul meu, desi mai tarziu...

Sanda spunea...

Balc este închis pe motiv de trichinelă. Porcii vânaţi sunt infestaţi.

Sursa: Neptun TV - ştiri, chiar la ora la care scriu