marți, 5 ianuarie 2010

Sănătatea e în comă profundă

Pe modelul taxei pe viciu, Ministerul Sanatatii intentioneaza sa introduca o taxa pe produsele tip fast-food, banii urmand a fi destinati programelor de sanatate si de investitii

plec de la aceasta stire si fac o paralela cu ceea ce am vazut intr-unul dintre spitalele Capitalei din care tocmai m-am întors. Intr-un cuvânt - nenorocire. Soarta m-a trimis cu tata în prima săptămâna a anului nou pe masa de operaţie. Vă spun că am fost nevoit să cumpăr de la ampicilină la ser fiziologic, de la perfuzor la seringi, de la glucoză la ketonal. Tata, dealtfel o persoana extrem de sănătoasa plăteste de vreo 30 de ani asigurari medicale... rastimp in care nu a fost internat niciodata. Probabil daca as face un calcul as ajunge la o sumă frumuşica pe care el a injectat-o in sistem. Cu toate astea sistemul sanitar, dupa 30 de ani de contributii, nu i-a oferit decât un pat şi slava cerului mana de lucru a medicului. Şi în aceste condiţii stau şi ma întreb unde sunt banii. Medicii au salarii de mizerie, medicamente nu sunt iar spitalele arată groaznic... unde sunt banii? Dacă mă uit în faţa Ministerului Sănătăţii, jeepanele de acolo ar putea sa fie un raspuns. Însă nu este suficient. Ce fac insă oamenii bolnavi care nu-si permit să cumpere medicamentele pre si post operatorii? Ce fac oamenii care nu-şi permit să plăteasca milioane sau zeci de milioane, funcţie de complexitate, pentru o operaţie? Ce fac oamenii care nu-şi permit să indese buzunarele asistentelor cu alte milioane? Ne uităm la televizor şi ne minunăm văzând cum trăiesc locuitorii ţărilor din lumea a 3-a. Oameni buni, nu avem nevoie de tv pentru asta... o simplă "vizita" intr-un spital poate să fie mai interesantă şi de cele mai multe ori mai tristă decât un documentar pe Discovery. Dar ştiţi ce este cel mai trist?

Bugetul Ministerului Sănătăţii pentru anul acesta este de 4191,6 milioane lei, aproximativ la nivelul anului 2009, când pentru Sănătate au fost alocate 4 044,6 milioane de lei.

cel mai trist este că lucrurile nu se vor schimba

5 comentarii:

Darael spunea...

Gresesti profund.
Se vor schimba multe. Unii o sa spuna ca in rau.

Altii o sa zambeasca si o sa spuna ca e perfect totul asa cum este.... exact cum spun si eu.

Daca ai uitat, iti readuc aminte ca oamenii asa DORESC sa traiasca. Poporul roman asa doreste, nu chinezii, americanii sau rusii.

Asa ca nu e nimic de comentat. Cei care puteti, plecati de aici daca doriti sa traiti altfel. Maine vor fi aceleasi spitale, aceleasi sosele, aceiasi hoti la guvernare.

Poate de aceea rugaciunea mea e una singura: Da-le Doamne dupa sufletul lor.... nu e frumos cu rugaciunile Spiriduslui sunt ascultate ?

PS> Ca totul sa fie clar, eu spun ca traim MAI BINE decat MERITAM. Cine mediteaza 3 secunde la acest aspect, imi da dreptate.

Stelian Muscalu spunea...

eu unul consider ca merit mai mult... si raman la ideea care mi-a adus multi dusmani... diaspora nu are ce sa caute in ciorba votului

Sanda spunea...

=))
Off topic: Omule, sper ca nu mă consideri duşman doar pentru că avem păreri diferite referitoare la "ciorbă"! Până la urmă asta-i frumuseţea vieţii - dacă am avea toţi aceleaşi păreri n-ar mai fi nevoie nici de vot, nici chiar de comentariile astea, nu?

On topic: cred că Darael are dreptate sau cel puţin e aproape de adevăr - dacă am considera că merităm mai mult am face ceva în privinţa asta. Uite, şi tata a plătit toată viaţa şi n-a fost bolnav nici de-o răceală. Când însă a trebuit să stea în spital 10 zile, am cumpărat noi una alta că spitalul n-avea. În plus, i-au mai şi vărsat ceva fierbinte pe picior de-a făcut ditai rana.

Eu nu mai plătesc. Nici CAS nici CASS. Pentru că oricum plătesc de câte ori merg la vreun doctor, şi atunci ce rost ar avea?! În schimb am o asigurare privată pentru accidente. Am avut şi de viaţă dar cum n-are cine să mă-ngroape am renunţat la ea şi am tocat banii :D

Oare ce s-ar întâmpla dacă n-ar mai plăti nimeni? Primii care ar avea de suferit ar fi cei dependenţi de medici şi de medicamente compensate, adică în mare parte tot bătrânii. Asta pe termen scurt. Poate însă pe termen lung ar fi un lucru benefic, poate s-ar produce o schimbare. Sau poate visez eu.

Mda, trăim în ţara pe care o merităm.

Dili spunea...

asigurarile astea medicale sunt o bataie de joc. Macar in atitudinea personalului medical ar trebui regasite. Si eu zic ca meritam mai mult, dar exista prea multe precedente in a fi tratati ca fraierii pentru a mai putea schimba rapid impresia asupra noastra ca pacienti. Si sa vezi cand o aparea un copil si o sa trebuiasca sa cumperi vaccinuri de 3 milioane bucata care nici nu se gasesc, sau cand o sa vezi ce fata sictirita si ce vorbe asemenea (scuze) are asistenta care-ti arunca la propriu copilul in brate la nastere.. Doamne feri de oamenii tampiti sau fara constinta, la orice nivel profesional s-ar afla.
SANATATE MULTA tatalui tau si sper sa nu mai avem de-a face cu partea urata a spitalelor niciodata.

Stelian Muscalu spunea...

sanda - genul de discutii pe care noi il purtam cred ca este constructiv. ai fost si-mi ramai o buna prietena. parerile contrare sunt bune... alunga monotonia

dili - iti multumesc frumos, maine sper sa-l externez