miercuri, 4 aprilie 2012

Business Club - Bergenbier ajunge la americani


Bergenbier se înfrățește cu Miller și Coors. Două beri mai puțin cunoscute la noi, dar foarte populare în America. Firma care produce Bergenbier a fost vândută și cumpărătorul este american. Da... săptămâna trecută era aproape să ajungă la japonezi, v-am dat o știre pe surse care nu s-a confirmat. În apărarea noastră să știți că nu am vrut să vă dăm o informație eronată, ne-a indus și pe noi în eroare Reuters. Dar să revenim. Producătorul nord-american de bere Molson Coors a cumpărat StarBev a fost vândută de fondul de investiții CVC Capital Partners care a ținut compania în portofoliu ceva mai mult de doi ani. Dar au fost ani buni. Afacerea a fost preluată la final de 2009 cu 1,5 miliarde de euro și acum este vândută cu un profit de 1,15 miliarde.

Totuși tranzacția s-a încheiat la un preț mai mic decât cel vehiculat la sfîrșitul săptămânii trecute, de 3 miliarde de euro, când producătorul japonez Asahi era în faza finală de achiziție și afacerea părea ca și încheiată. Însă în doar câteva zile au apărut neînțelegeri în negociere și după ce s-a tras linie, compania a fost vândută pe mai puțini bani.

StarBev deţine nouă fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est, cu vânzări în 2011 de circa 700 milioane de euro şi profit operațional de 240 de milioane euro.

Molson Coors a fost înfiinţată prin fuziunea, în 2005, a companiilor Molson din Canada şi Coors din Statele Unite. Este un producător de talie mijlocie în America, unde se bate cu giganții Anheuser-Busch și SAB Miller pe care îi va înfrunta și în România, căci sunt prezenți aici. Molson Coors are afaceriel concentrate mai puternic pe continentul american și Marea Britanie iar preluarea Starbev îi va deschdie noi piețe.

Niciun comentariu: