luni, 16 iunie 2008

Masina cu apa

Am gasit un articol extrem de interesant pe siteul lui VLAD PETREANU care-mi da o speranta, speranta ca nu va ajunge pretul unui litru de carburant la 10 sau 20 de lei.


"O companie japoneză, Genepax, a prezentat vineri la Osaka un vehicul prototip care funcţionează cu apă. Orice fel de apă, spun inventatorii, apă de ploaie, apă sărată sau chiar şi ceai. Maşinuţa merge acum 100 km cu 1 litru de apă - cu o viteză maximă de 80 km/h. Iat-o în acţiune"






"Genepax nu a dat detalii despre modul de funcţionare, mărginindu-se să spună că foloseşte o tehnologie secretă, pe care o numeşte Membrane Electrode Assembly (MEA) prin care separă hidrogenul şi oxigenul. Preţul de fabricaţie al prototipului este de aproximativ 20.000 USD, dar Genepax speră ca, prin producţie de masă, să-l reducă la 5.000.
Povestea cu motoarele care merg pe hidrogen este Sfântul Graal al industriei automobilistice. Nu că nu s-ar putea separa hidrogenul de oxigen, dar e nevoie de prea multă energie pentru asta. Sau era nevoie până acum.
Poate că Genepax sunt nişte impostori, dar eu am găsit ştirea la Reuters şi asta mă face să-i dau un pic de atenţie. Cine ştie? O fi ceva.
Să vezi atunci tarife la Apa Nova."

2 comentarii:

Anonim spunea...

atunci o sa ajunga litrul de apa undeva la 3-4 lei

Anonim spunea...

Nu cobiti!