joi, 26 iunie 2008

Cum contestati radarele ?

... am fost sambata trecuta la un foarte bun prieten la nunta. Si cei cu asta?... o sa fiti tentati sa-mi spuneti. Pai este, ca nunta s-a organizat la Roman, drum lung nu gluma. Asa ca ne-am urcat in masina - eu, viitoarea sotie si viitorii nasi, asadar am format o masina "de viitori" :-)). Buuuun, pe drum apare primul radar, al doilea, al treilea si tot asa. Cum sa va explic eu, drumul ala era de asa natura de parca ar fi trebuit sa mergi prin ploaie incercand sa nu te uzi... IMPOSIBIL. Comuna si radarul. Si nu asta ar fi cea mai mare problema... ci faptul ca militienii astia, bucatile de slana aburinda, pandari de radar stateau in masina si dadeau drumul aparatelor exact in momentul in care nu prea mai puteai face mare lucru, ceea ce este ilegal. Asa ca am muscat si eu unul cat mine de mare. Norocul meu a fost ca in masina, asa cum am mai spus, se afla si viitorul nas care era pus la punct cu legislatia. Eu recunosc ca citisem cateva dintre chichitele cu care-i poti prinde pe porcii astia grohaitori insa nu le-am bagat la cap. Asadar am sa va afisez aici cateva informatii cu care puteti sa-i "faceti" pe marlanii aia de stau in masinile de ordine si siguranta publica, pandarii soselelor. Si va mai dau un sfat, printati-le si tineti-le in masina, si de cate ori va opresc capetele de creta verificati daca au respectat legea... daca nu dati-le peste ochi cu ea.


INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării şi autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.

2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.

4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.

6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.

DRUM BUN

4 comentarii:

Anonim spunea...

foarte buna ideea, sunt cateva info pe care le-am citit pt prima data aici. multumim

Anonim spunea...

bine de stiut

Constantin spunea...

Eu mai cred ca radarele fixe - daca nu apartin exclusiv politiei- nu pot fi luate in considerare. Numai autoritatea de control rutier poate face acest lucru si nu orice SRL.

drago75 spunea...

cam tarziu vin si eu cu o intrebare dar sper sa ma ajuti: articolul din lege unde scrie ca politistul care te opreste trebuie sa aiba tot ce scrie la punctul 1. am cam intrat in belea si daca vrei sa ma ajuti trimite raspuns pe adresa de mail:dragosbolohan@yahoo.com
multumesc