marți, 6 septembrie 2011

BUSINESS CLUB - LADA LARGUS


Ce vedeti aici nu este un Logan, desi silueta il tradeaza. Este o Lada doamnelor si domnilor si avem o stire care sa umfle spiritul nationalist din noi: rusii ne copiaza fidel masinile. Loganul va fi produs de Lada. Nu e o mutare care sa afecteze Dacia. Uzina romaneasca poate sa dea linistita productia. A trecut la nivelul urmator. E prea ocupata cu Dusterul asa ca rusii pot sa faca ei o masina inferioara.
Loganul, în toate variantele lui este o priveliște familiară rusului. mașina de concepție românească este asamblată sub numele Logan, dar sub marca Renault. Pentru francezi a fost o chestiune de marketing renunțarea la logo-ul Dacia; acesta nu spunea mai nimic rusului pe când rombul grupului mamă este deja recunoscut de toți. Însă a venit momentul ca Renault să cânte la coarda naționalistă. Loganul va fi botezat pravoslavnic Largus și va avea sigla cu corabia stilizata purtată de orice Lada. Ceva schimbări se vor produce însă nu la vedere. Modelul produs în Rusia va oferi mai multe facilităţi, cum ar fi servodirecţia, ABS şi închidere centralizată.
Renault se concetrează puternic pe Rusia, o piață cu o creștere explozivă. Francezii au o fabrică lângă moscova, însă ținta lor este Avtovaz, producătorul Lada, unde vor să devină acționari majoritari. De accea sunt gata să cedeze producția de Logan către această uzină.
Lada, sinonimă pentru noi cu maşinile pătrăţoase ale erei sovietice, nu a aşteptat Loganul să aibă o producţie modernă. Deja la această uzină se fac maşini moderne, chiar cu aptitudini sport.
Chiar și redenumit, Loganul nu va scăpa de pedigriul său românesc. O parte din componentele Lada Largus vor proveni de la Mioveni. E drept, mai puține decât acum când intră sub capota Renault Logan. În orice caz, pentru Dacia acest model nu va fi un concurent pentru piața europeană, acolo unde producătorul român vinde peste 80% din producție. Și asta pentru că mașina rusească ar fi mai scumpă date fiind taxele vamale.
În plus, pentru Dacia, Loganul nu mai este scheletul producției. Duster a devenit principalul model. A ajuns să reprezinte mai mult de două treimi din producție și acest lucru se va vedea în bilanțul contabil. Potrivit companiei, SUV-ul ar putea ridica profitul Dacia din 2011 la maximul ultimilor patru ani. Producătorul nu a precizat la ce sumă se așteaptă însă plusul va veni din marjele mai mari de profit ale Duster, o mașină mai scumpă și cu o valoare adăugată mai mare. La un Logan marja era de 6-7%. În 2010, cifra de afaceri a Dacia a ajuns la 2,7 miliarde de euro, iar profitul a fost de 71 milioane de euro.

Un comentariu:

Anonim spunea...

rushii nu copiaza...........
mai bine ca voi
mm? logan?
renault vindut sub logotipul dacia :D