joi, 20 mai 2010

ATENŢIE LA SOCIETĂŢILE FINANCIARE NONBANCARE - ASTĂZI CETELEM


Pe adresa Asociaţiilor de consulmatori a fost primită următoarea sesizare:

"Buna ziua,Sunt printre sutele de romani "tepuiti"de o societate nonbancara -Cetelem:Am avut mai multe contracte pt cumparare electrocasnice (achitate)la acest IFN,ultimul contract fiind semnat in 2006. La cateva luni dupa semnarea acestui contract am fost contactata de catre o reprezentanta de la Cetelem spunandu-mi ca:

" Pentru cei mai buni clienti au un produs nou -ceva experimental doar 30 clienti selectati beneficiaza de asa ceva"-respectiv un card de credit. Mi-a facut o simulare, ma incadram la 1500 ron, fiind o suma mica am fost de acord, semnand ulterior niste conditii generale de emitere card si de creditare! Mi s-a spus ca -mi va veni un card acasa pe care trebuie sa-l activez telefonic,ceea ce am si facut. La telefon mi s-a spus ca am limita 3000 ron. In aceasta perioada nu am primit extrase de cont (cum am aflat acum ca ar fi trebuit), am folosit cardul, am depus sumele care-mi erau transmise printr-un sms, in cele mai multe cazuri depunand mai mult. La inceputul acestui an am fost contactata de catre un reprez Cetelem (intarziasem cateva zile cu rata), care mi-a propus o reesalonare a datoriei de pe card care ajunsese la aprox 8000 ron. Mi-a trimis pentru a semna un act aditional la contractul nr....(nr care era diferit de cel incheiat initial la Flanco). Nefiind lamurita cu suma mare si stiind ca nu am semnat un astfel de contract am cerut (scris) copie dupa acel contract, precum si documentele justificative in baza carora eu datorez acea suma de bani. Initial mi s-a promis telefonic ca-mi vor trimite contractul cu acel nr, insa, dupa 5 luni de telefoane si amenintari (am refuzat sa mai platesc ) Cetelem recunoste ca nu exista acel contract. Exista doar conditii generale pt emitere card, insa nu este prevazut niciunde suma imprumutata, dobanzi, comisioane,etc.Si, in toate raspunsurile lor catre mine se contrazic in privinta sumelor pe care le am de plata, imi raspund la cu totul altceva fata de ceea ce solicit. Si, ceea ce m-a scandalizat cel mai tare a fost faptul ca am facut plangere la ANPC si Protectia Consumatorului Buc ( in care am reclamat faptul ca nu am semnat si nu mi s-a pus la dispoziie contractul nr...); scris si telefonic: telefonic mi-a raspuns o doamna foarte nervoasa de la control bancar care mi-a spus ca "sunt foarte in regula",si "e normal sa ma ameninte si sa-mi vorbeasca urat", iar scris imi raspunde Cetelemul ca mi-a modificat dobanda in baza nu stiu carui articol din niste conditii de creditare pe care eu trebuia sa leprimesc si nu le-am primit. Dar, raspunsul lor, din nou nu avea nici o legatura cu ceea ce am solicitat!!! Nu sunt singurul om in asemenea situatie cu cardul Cetelem-conditiile lor de creditare pt card "sunt secrete",de 3 ani incerc sa le aflu, insa tot timpul sunt mintita, singura mea obligatie este sa platesc sumele cerute de ei....fara alte detalii! Oare acea doamna de la OPC Buc, daca ar fi in situatia multor romani "tepuiti"de Cetelem ar mai spune ca "sunt in regula", daca de ex ar primi 100 ron pe card (fara sa semneze ceva),si...ar suna-o niste "camatari" sa o ameninte si sa-i ceara 500 ron fara sa stie pentru ce?????? Cu aceste carduri se incalca legislatia romana in vigoare, neexistand un contract clar (cel putin pentru cele emise la sfarsitul anului 2006) se pacalesc multi oameni si....nimeni nu ia nici o masura!!!! Oare cui trebuie sa ma adresez????"


Probabil doar justiţia mai poate face lumina în acest caz... dar asta înseamna timp, nervi şi foarte mulţi bani.

Aşadar mare atenţie la ofertele care sună frumos. Majoritatea sunt din afara mar frumos si-nlauntru gaunos.

5 comentarii:

Anonim spunea...

mai da multe tepe mai iei! ba cu apartamentul, ba cu gazele, ba pagini aurii, ba cu magazinul real, ba cu banca! este ceva in neregula cu tine, mergi la psiholog... sincer imi pare rau de tine!

Anonim spunea...

probabil justitia tiganeasca din romania tiganeasca nu va face nimic! asa este cand popoarele migratoare sunt la conducerea tarii! dar tu poti face ceva: sa scrii corect si sa corectezi titlul, daca niciun prieten adevarat nu te-a sesizat! NU atetie CI atentie! cu mutumiri:bla, bala , bala reporterul anilor 2010!

Stelian Muscalu spunea...

Anonim 1 - ce faci frate te-ai trezit, gata s-au terminat pastilele? Nu ai inteles nimic, stiu ca am mai spus asta... dar tu ma fortezi sa ma repet. Prietene din tot ce ai enumerat acolo singura teapa este cea cu apartamentul. Restul paginii aurii sau cu banca nu-mi apartini, sunt informatii relatate de alti oameni. Dar asa cum ti-am mai spus tu nu ai capacitatea de a intelege aceste aspecte. Esti redus. Punct
ps - ce legatura ar avea psihologul cu tepele pe care le dau marlanii ca tine?

Anonim 2 - imi asum greseala. Cred ca pot avea cisrcumstante fiindca am scris de pe telefon :-)

Valter spunea...

Am scos din bancomat 400 lei acum 3 saptamani si 1500 lei acum o saptamana.Ma duc sa incarc cardul si surpriza, am de dat 2114 lei. Sun la Cetelem si o doamna ma lamureste incepand sa insiruie o gramada de taxe. Am retinut doar ca la 1500 lei, taxa de retragere de la bancomat este de 34 lei. Rotunjind sumele pentru 2000 lei la o luna am dat dobanda 200 lei adica 10%. Inseamna ca la un an trec de 100%. Deci cardul cetelem este o mare teapa cu o multime de taxe.

Adrian spunea...

Am achitat la zi cardul de cumparaturi cetelem pentru ca mi se pareau nejustificate sumele. Recent insa am facut cateva cumparaturi. Luna urmatoare am mers sa platesc si surpriza: suma de plata era mult mai mare. Telefone, nervi si raspunsul final: dintr-o "eroare de sistem" factura de 1200 de lei a fost dublata. Sunt invitat in magazinul de unde am cumparat (Flanco) sa fac o cerere de anulare a facturii gresite - adica sa indrept o eroare care nu imi apartine. Surpriza 2 mai mare decat prima. La ghiseu, un domn facea o cerere de anulare a unei facturi pentru un laptop''dublata '' la randul ei dintr-o ... ati ghicit "eroare de sistem".