vineri, 12 martie 2010

Time Sharing - Vacanţele de vis între escrocherie şi oportunitate

După articolul de ieri din CANCAN as vrea sa readuc in prim planul discutiei un subiect de nisa din industria turismului. Este vorba despre un concept nou pentru România denumit time sharing. Un concept care, pana acum a produs doar tepe, concept care cu greu probabil mai poate prinde radacini pe meleagurile mioritice. Despre el am vorbit pe larg intr-o editie din 2009 a emisiunii Reporter Special






Aşadar s-a demonstrat "ştinţific" , ca majoritatea firmelor care au venit până acum în România (OPTIONS INTERNATIONAL, FIRST CHOICE MARKETING, ATLANTIC VIEW) ascunse în spatele acestui concept, au urmărit îmbogăţirea peste noapte prin escrocarea românilor încă prea credului.
Ce facem atunci când apare o firmă serioasă, care are ca obiect de activitate vânzarea vacanţelor de vis. Nu săriţi acum să-mi spuneţi că nu există aşa ceva. Ei bie ştim deja că acest concept există de foarte mult timp în occident şi mai mult el chiar funcţionează cu succes... sunt milioane de oameni la ora actuala care optează pentru acest tip de vacanţă.

Ca să înţelegem şi noi mai clar despre ce este vorba îmi propun, mai întâi, să explic noţiunea de time share.

- Sistemul de “time sharing” presupune existenta unui drept de proprietate asupra unui bun imobil pentru o anumita perioada de timp in an, a carui drept de exploatare este conditionat de plata unei taxe de intretinere menite sa acopere cheltuielile necesare asigurarii costurilor de intretinere si exploatare a imobilului, cat si mentinerea sa in parametrii de functionare identici sau asemanatori cu cei de la darea in folosinta ai acestuia.
Conceptul de “time sharing” este des intalnit in zone de interes turistic in care diverse persoane doresc sa aiba posibilitatea ca o data sau de mai multe ori pe an sa poata sa se duca in zona in care doresc si sa locuiasca in casa “proprie” fara a fi nevoiti sa se preocupe de intretinerea locuintei respective. Vom intalni asadar “time sharing” pe imobile din zone turistice precum: coastele spaniole, Grecia, Turcia sau in orase turistice precum: Paris, Londra, sau New York.
Cheia succesului unui sistem de “time sharing” tine de seriozitatea firmei administrator si de lichiditatea si de bonitatea financiara a proprietarilor.
In ultimul timp conceptul de “time sharing” s-a extins si in piete precum: exploatarea iahturilor, masinilor de lux, si in general in piete legate de industria turistica si de agrement, acolo unde proprietarii ar fi dispusi ca sa imparta utilizarea bunului respectiv cu alte persoane care l-ar exploata in perioade diferite de timp.

- Fara asigurarea de catre firma de administrare a serviciilor, respectivul ansamblu rezidential exploatat in sistem time-sharing ar fi supus distrugerii si inutilizarii iminente, avand in vedere ca proprietarii bunului stau o perioada scurta de timp din an in imobilul respectiv, sunt preocupati mai putin de intretinerea sa, ci mai degraba de utilizarea sa la maxim. De aceea ei vor prefera sa plateasca o taxa de administrare si intreaga responsabilitate a intretinerii proprietatii sa cada in sarcina unei firme specializate.

Maîne am să revin cu noi amanunte despre acest business care încearca să intre şi în România.

5 comentarii:

andrei spunea...

e plina tara de asa zise firme de time sharing. In fapt doar niste escroci ieftini care-ti inpuie capul cu tot felul de prostii si care-ti vand o excursie care de fapt e gratis. Mare atentie domnilor

Patitul spunea...

Toti sunt o apa si-un pamant

Anonim spunea...

NISTE TEPARI DE ORIGINE ENGLEA DAR IN COMPLICITATE CU ROMANI.RUSINE!

Stefania spunea...

Noi prosti ca inghitim

ELENA spunea...

Fratilor a mai aparut o firma acum in Iasi. White sends marketing sau ceva de genul asta. Cu aceleasi ingrediente: hotel, muzica, pliante si contracte semnate pe loc. Aveti mare grija